Njut och ge dig hän åt sticklusten!

tisdag 9 mars 2010

fåglanöd


väntar så jag tror jag blir galen på bilder från modevisning...

så länge kan jag ge ett bra fågelmatstips, som jag läste om någonstans.
efter denna båd´kalla och långa vinter behöver ju djuren och fåglarna stödmatas mer än vanligt. dessutom tryter det med fågelmat i affärens hyllor. detta är en MYCKET omtyckt och billig variant av mat. älskas framförallt av koltrastarna, men även av andra små (och stora) fåglar.
havreflingor rörs ihop med nån olja, just nu är det rapsolja som används. fåglarna behöver fettet för att klara livhanken. jag köper, och köper...
och tänker på koltrastens kvällsserenad i juni månad!



och kan inte låta bli, även om det är en usel bild på kisse..:-)
här är vår 19åriga madame i full färd med att leka med en tejpbit på kartongen. . tänk att vara så gammal och fortfarande leka.
hon hör ingenting, och kan alltså inte fånga vare sej möss eller fåglar längre.
jo, i somras lyckades hon knipa en liten liten fågelunge, och höll på att smälla av av stolthet för detta.
var förstås tvungen att släpa in detta lilla pytteknyte och malla sej massor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar