Njut och ge dig hän åt sticklusten!

måndag 1 augusti 2011

sommarsemester:-))


i morron öppnar vi butiken igen för säsongen.
härligt känns det!
innan jag visar vad som händer där vill jag delge er årets sjömärkessamling:-)

jag är besatt av att fota prickar-sjömärken-fyrar-kumlar-enslinjer... you name it.
i lån´t båt gjorde vi en del av blekingekusten under en vecka.
här malin och mats som gör båten iordning efter seglats till första natthamn.



gissa vilken?:-)




..gåsfeten...




karlskrona insegling


varmt å gott, så här får tröjan åka av.





kapten malin de dagar hon var med:-)


"red sky at night, sailors delight"
kvällsvy i torhamns hamn.

vid utklippan

massor med grodyngel till trutars förtjusning, vid innanhavet på utklippan.

albinogrodyngel?

här såg malin sälen som soljäste. fanns förstås inte kvar när jag kom..


äntligen vet jag vad som menas med algblomning!


..ekudden



"godnatt" vid karlskrona..


kollar segelsättningen..

på kurs mot drottningskär efter att malin mönstrat av i karlskrona..
sommaren är fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar